Sektionsritning / Tvärsnitt

Denna vecka har den individuella uppgiften varit att rita tvärsnitt. Det vill säga en genomskärning av något. Vi började med frukter och jag fick en banan. Sedan gjorde vi samma sak fast på en byggnad i Umeå. Jag är relativt nöjd med mina ritningar men man kan ju alltid bli bättre.
/Gustaf


Mitt första tvärsnittsuppdrag. Uppgiften var att visa hur objektet var uppbyggt.


Först skulle en planritning göras för att kunna visa vart man gjort snitten.


Första snittet.


Andra snittet.


Tredje snittet


Sammanställning av alla snitt och planen som visar var snitten är gjorda.


Detta är ett tvärsnitt av ett parkeringshus som vi har jobbat med under veckan. Mer info kommer i nästa uppdatering.


Samma tvärsnitt och en inzoomning med bilar för att visa skalan.


Det inzoomade tvärsnittet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0