Zobeide Modeller

Samtidigt som vi gjorde grupparbetet skulle vi individuellt göra modeller i skala 1:50. Modellerna skulle föreställa hur vi personligen tänkte oss att rummet skulle se ut under processen. Vi fick väldigt fria händer och behövde egentligen inte förhålla os till något. Jag gjorde fem olika modeller som tar upp olika egenskaper hos rummet.


Helgen efter Vasa fick vi i läxa att tänka igenom texten och skissa lite och kanske göra en modell efter vår första tanke. Här är två skisser och en modell utifrån mina första tankar.






______________________________________________________________________________________


Sedan började det mer skalenliga modellbyggandet. I min första använde jag mig av hyllorna och tänkte mig rummet som väldigt luftigt och öppet.






______________________________________________________________________________________


I den andra modellen fokuserade jag på höjden för att fy känsla av himmel och rymd.






______________________________________________________________________________________


Den tredje gjorde jag med tanken att förena utsida och insida genom att göra tunna väggar som man då skulle kunna se siluetterna av de personer som rör sig inne i rummet på.



______________________________________________________________________________________


Den sista jag gjorde var väldigt frisläppt och jag tänkte mig någon form av labyrint som man tar sig igenom både horisontelt och vertikalt.
______________________________________________________________________________________



Här är alla samlade under vår vernisage som vi hade när projektet var avslutat.
/Gustaf

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0