Soldäck av spillvirke

Fick en rätt rolig och lite tokig idé förra veckan. Jag hade en del spillvirke kvar från etage- och barbordsbygget. Så jag tänkte varför inte göra något av det och eftersom att jag inte har något balkong tänkte jag att ett soldäck i fönstret inte vore så tokigt. Så efter att ha inhandlat gångjärn, kasthake och lite kedja så byggde jag det. Däcket är givetvis ihopfällbart så att det får plats i klädkammaren när jag inte använder det eller i förrådet på vintern. Sedan tar man bara ut det, fäller ut stödet och hakar i däcket i fönsterkarmen. Fönstret ligger på 3:e våningen i söderläge med utsikt över en park så här kan det nog bli lite soltimmar i sommar. Däcket är 90cm brett och 160cm långt vilket gör den perfekt för några bäddmadrasser som jag har liggandes nere i källaren. /Gustaf






























Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0