Odlingslådor hos Pappa - Bestorp

Uppdraget var att göra odlingslådor för att få ordning i det igenvuxna landet och få upp höjden för att slippa stå på knä. Detta gjorde jag på frihand. Jag började med att mäta ut storlekensom låderna skulle vara, sedan sågade jag brädorna (28x120mm) i 45° för att få snygga hörn. Efter det sågade jag till reglarna (45x45mm) och skrivade ihop allt med vanlig trallskruv. Resultatet blev bra och mycket stabilt. Nu väntar bara nedgrävning i marken och det lägger jag upp bilder på så fort det är färdigt. /Gustaf





Här är landet som jag ska försöka få ordning på.


Arbetsplatsen. Väldigt varmt den dagen så det var mycket vatten och sommarmusik som gällde.


De tillsågadebräderna.


Arbetsplatsen och reglarna.








Den halva lådan ska klä in rabarberna på bild två.


Här är de färdiga lådorna.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0