Uppdatering - Upphöjt blomland + Plantering

Nu har våren äntligen kommit hit på riktigt vilket gör det möjligt att plantera. Blomlandet har nu också fått ett vattenbad och belysning. Jag har även satt dit en list under för att täcka ljusslangen. Resultatet blev precis som jag tänkt mig och jag är väldigt nöjd med vår lilla baksida. Framtida projekt som ska byggas till baksidan är en förvaringslåda/bord och en utfällbar bänkskiva. Jag återkommer med ritningar på dessa snart! /Gustaf

Blomlandet innan planteringen


Här har jag planterat sex stycken grästuvor, Japansk Starr.








Den nya listen för att dölja ljuslangen.





Plantering i det andra landet. 3 st Skugggröna som är tänkt att de ska hänga över kanten, 7 st Vita Lavendel och 3 st bambubuskar Fargesia Rufa. I den fykantiga zinkbaljan är det Taklökar och i de två stora krukorna är det Matrabarber och örter.














Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0